Podczas odnawiania taryfy czasami występuje błąd z aktywacją lub z otrzymaniem płatności, a zatem z nieaktywnym kontem, nawet jeśli klient już opłacił subskrypcję.
Przyjmowanie płatności
Klienci mogą napotkać problemy z akceptacją płatności w obu przypadkach odnowienia - z okresu próbnego oraz w przypadku odnowienia dotychczasowej rocznej taryfy MINI i PREMIUM. Najczęstszą przyczyną jest błędny symbol zmiennej.
Nieprawidłowy symbol zmiennej dla płatności
Najczęstszą przyczyną błędów podczas aktywacji taryfy jest nieprawidłowy symbol zmiennej, który uniemożliwia automatyczne powiązanie płatności z kontem. Płacąc za subskrypcję, najlepiej skorzystać z bramki płatności kartą online (link zawsze znajduje się w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia) lub podczas tworzenia zamówienia na stronie internetowej. System automatycznie uzupełni symbol zmiennej, co pozwoli uniknąć błędów przy przepisywaniu. Alternatywnie, płatności można dokonać za pomocą kodu QR, który również znajduje się w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.
Co zrobić, jeśli taryfa nie została aktywowana
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy płatność została faktycznie dokonana. Jeśli klient stwierdzi, że zapłacił za pomocą niewłaściwego symbolu zmiennej bankowej lub taryfa nie została aktywowana pomimo pobrania płatności, najszybszym sposobem jest napisanie do [email protected], płatność zostanie prześledzona ręcznie, sparowana z profilem klienta, a konto zostanie aktywowane.